Ogłoszenie

Padłeś? Powstań!



I oto wróciła Iryska by ożywić nasze forum :D.

Planowane zmiany?
- czasowe zmniejszenie obszaru gry
- reklama

Więcej informacji w dziale ZMIANY!

#1 2013-08-26 00:45:38

 Iris

GM

Zarejestrowany: 2013-07-08
Posty: 78
Gildia: Łowca Głów
Status: Na pokładzie!

Statusy

.     

W tym miejscu zostały omówione wszelkie elementy, związane z Naszymi postaciami, które należy zmieniać wraz z rozwojem rozgrywki.






1. Umiejętności    Każdy gracz ma obowiązek obdarzyć swą postać zdolnościami. Należy je zanotować w karcie postaci w podpunkcie "umiejętności". Oto regulamin:


1- Umiejętności pozwalają naszej postaci wykonywać zaawansowane akcje i wykonywać interakcje, które... prosto mówiąć - wymagają zdolności do jej zrobienia. Chodzi o takie zagadnienia jak: walka szpadą, umiejętność strzelania z pistoletu, gotowanie, nawigacja itd.
2- Każdy gracz może rozpocząć rozgrywkę posiadając 7 zdolności. Istnieją jednak pewne ograniczenia co do poziomu ich zaawansowania. Rozróżniamy stopnie:



początkujący orientuje się w temacie i umie co nieco, jednak w małym stopniu
uczeń pomiędzy całkowitym nowicjuszem, a podstawową wiedzą
zaawansowany (podstawowy) opanował wszelkie podstawowe zagadnienia i jest po prostu dobry;
ekspert jest bardzo dobry, godny podziwu;
mistrz geniusz w danej dziedzinie, mało kto potrafi zaimponować takimi zdolnościami.


Każdy rozpoczynając grę może przydzielić sobie następujące ilości umiejętności danego poziomu:

początkujący - dowolna ilość
uczeń - dowolna ilość
zaawansowany - 4
ekspert - 2
mistrz - 1



3- Aby zdobyć kolejne, albo rozwinąć już istniejące, należy robić to w fabule:


Zdobywanie umiejętności: Nasza postać, aby się czegoś douczyć musi znaleźć nauczyciela, lub sama zadziałać np. - aby malować - ćwiczyć! Zdobywając nową umiejętność rozpoczynamy na poziomie początkującego.

Ulepszanie umiejętności: Należy poprosić o naukę kogoś o poziomie zdolności wyższym niż własna, albo samemu pracować nad nią (druga z opcji jest mniej efektowna - rezultaty będą pojawiać się wolniej)


4- Wszelkie zmiany powinny być odnotowywane poprzez dołączanie opisu gdzie je nabyliśmy i w jaki sposób. Jest to bardzo ważne, ponieważ stanowi dowód na zdobycie zdolności, który jest potrzebny do zaakceptowania postępu.



5- Zamieszczamy je w KP, a wszelkie zmiany, które chcemy wprowadzić odnotowujemy w <tym> dziale.


6- Na obecną chwilę, łączna ilość zdolności wyuczonych i nabytych może sięgać 10 . Po osiągnięciu limitu, liczba umiejętności mistrzowskich to 2, eksperckich 3, a zaawansowanych 5.


6- Nie wystarczy wpisywanie nazwy umiejętności. By nadać jej odpowiedniego waloru artystycznego i dostosowania do gry, prosimy o jak najbardziej rozwinięty jej opis, który może informować np.: gdzie się tego nauczyła postać, jakie są jej specjalne zdolności i sposoby wykonywania, o ulubionych zagadnieniach związanych z umiejętnością, oraz/albo jakiego wrażenia może doznać patrzący.


7- Spis ma  wartość merytoryczną. Poziom zdolności wcale nie musi oznaczać bezwzględnego zwycięstwa w walce. To nadal jest PBF, a nie ślepy system porównywania. Liczy się spryt i wyobraźnia!


8- Jeśli postać wykonuje czynność wymagającą umiejętności a jej nie posiada, to robi to automatycznie na poziomie podstawowym. Aby rozwijać daną umiejętność należy ją wpisać do KP poczynając od poziomu podstawowego - początkujący.


9- Gracz według potrzeby, może wymyślać własne umiejętności, a także dodawać propozycje do poniższej listy poprzez PW do GMa (pamiętając o wpisaniu odpowiedniego tematu wiadomości.)



Kod:

[color=#FFFF99]początkujący[/color]
[color=#FFCC00]uczeń[/color]
[color=#FF9900]zaawansowany[/color]
[color=#FF6600]ekspert[/color]
[color=red]mistrz[/color]
[color=#99CCFF]*bez rangi[/color]

Przykładowe umiejętności:
akrobatyka
aktorstwo
charyzma
*czytanie i pisanie (WYJĄTEK! Jeśli postać potrafi zarówno pisać jak i czytać możemy to zapisać w jednym punkcie)
dowodzenie
gotowanie
gra na instrumencie (na jeden instrument przypada jedna umiejętność)
kartografia
kondycja
nawigacja
negocjacja
pisanie
pływanie
refleks
rybołówstwo
śpiew
taniec
targowanie się
uniki
walka bronią (na jeden typ broni przypada jedna umiejętność)
zielarstwo
żegluga

UWAGA! Może się okazać, że część z umiejętności nie da się, lub ustalenie ich jako coś nad czym da się bezpośrednio pracować, będzie wyglądać i brzmieć po prostu głupio. W takim przypadku prosimy o dopisywanie gwiazdki "*" przy umiejętności i zaznaczenia jej kolorem niebieskim. Nie martwcie się - w prawidłowym wypełnieniu tej sekcji pomaga GM zamieszczając zalecenia pod KP, lub w dziale ze zmianami w karcie postaci w przypadku dodawania nowych.




PRZYKŁAD:
walka butelką Lata spędzone wśród pirackiej bandy sprawiły, że Julian znalazł swój ulubiony typ broni - butelki! Popijając rum w towarzystwie nie raz spotkał się z nagłymi wybuchami agresji towarzystwa. Skuteczna broń, którą zawsze ma przy sobie to butelka. Z rumem czy bez stanowi dla niego idealną broń. Mężczyzna uważa, że najskuteczniejszą metodą jest raz a porządnie przyłożyć nią przeciwnikowi w łeb, co skutkuje miłym dla ucha dźwiękiem rozbijającego się szkła.
sprint Julian już nie raz przekonał się, że grunt to ucieczka! A jeśli chodzi o niego, to jest w tym prawie geniuszem. Przeciętna osoba nie ma z nim szans na krótkim dystansie.
obsługa dział na statku Prawie zero doświadczenia i praktycznie brak wiedzy. To to co wyróżnia Juliania. Kiedy próbuje obsłużyć działo (jak już mu ktoś wyjaśni gdzie i po co wsadza się kulę) przeważnie zdarza mu się sporo wypadków. Już nie raz (a było ich raptem 4) z powodu braku umiejętności ucierpiały stopy tego mężczyzny.





2. Ekwipunek    Aby ułatwić przebieg gry postanowiliśmy, że każdy powinien ustalić sobie co jego postać nosi. Do tego właśnie posłuży "ekwipunek". Regulamin zagadnienia:

1-   Listę zamieszczamy w sygnaturce i na bieżąco modyfikujemy. Spis powinien składać się z istotnych dla rozgrywki przedmiotów i opisów w nawiasach informujących gdzie się znajdują.




Przykładowo, ma to wyglądać tak:

Ekwipunek: [przedmiot] ([gdzie się znajduje])

Kod:

[size=16][b]Ekwipunek:[/b] [przedmiot] [/size][size=10]([gdzie się znajduje])[/size]

Używając dla "całości" (tj. "Ekwipunek" i nazwy przedmiotu) rozmiaru czcionki 16 ("Duży tekst"), + dla miejsca - 10 ("Mały tekst")




2-   Wszelkie zmiany wprowadza gracz. Do jego obowiązku należy pilnowanie aktualności ekwipunku.

3-   Aby funkcjonowanie ekwipunku przebiegało sprawnie, a wszelkie zmiany były odnotowywane, należy pod koniec swojego postu umieszczać informacje o wszelkich zmianach w EQ(ekwipunek). Jeśli tracimy mapę, lub ją zdobywamy - należy to zapisać pod postem!




PRZYKŁAD:

     Julian bardzo ucieszył się znajdując tak piękną muszlę na brzegu tej plaży. Chciałby zachować ją przy sobie więc wyrzucił pudełko z zapałkami z kieszeni i włożył tam swój nowy skarb.

Zyskano: Piękna, różowa muszla. Stracono: Pudełko zapałek.




*3. Profil--> Dodatkowe pola--> Status       W tym polu, użytkownik może wpisywać krótki tekst zaznaczający, istotny w danym momencie dla naszej postaci - gdzie jest lub jaki jest jej stan zdrowia. Właściciel konta ma praktycznie wolną rękę jeśli chodzi o treść wpisu (przestrzegając oczywiście regulaminu).









Wszelkie zastrzeżenia prosimy kierować bezpośrednio do mnie lub innego GMa, albo zamieścić w dziale "Pomysły i obiekcje".


-------
*Nieobowiązkowe

Ostatnio edytowany przez Athy (2013-08-28 23:55:35)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.deltaforce.pun.pl www.fff.pun.pl www.fairytail-pbf.pun.pl www.medialna.pun.pl www.cabal-online.pun.pl