GM
Zdolności
CO?: Do karty postaci dodajemy nowy podpunkt, a mianowicie "Zdolności".
JAK?: Każdy gracz będzie miał do wyboru 5 (mogą to być inne liczby) umiejętności na początku gry (ich spis pojawiłby się w odpowiednim dziale), byłyby to np. taniec, gra na konkretnym instrumencie, szermierka, podnoszenie ciężarów, obsługa broni palnej, nawigacja itp..
Przykładowo, są trzy etapy każdej z nich:
-Nowicjusz - Postać ma małe pojęcie w temacie. Zna się na danym temacie w stopniu podstawowym i jest na jak najlepszej drodze by polepszać swoje zdolności.
-Zaawansowany - Jest dobry w tym co robi, jednak nie jest ani geniuszem, ani przeciwnie. Średni poziom umiejętności
-Mistrz - Ekspert w swojej dziedzinie i ma wiele do powiedzenia na dany temat. Autorytet.
W trakcie rozgrywki mamy możliwość nauczenia się dodatkowych (określona ilość - 3? 4?) zdolności, tak jakbyśmy się rozwijali, dzięki temu możemy zacząć robić coś innego i zdobywać nowe zainteresowania.
Czy Nowicjusz nie będzie miał żadnych szans w starciu z Mistrzem? Będzie miał. Oczywiście nie pójdzie mu aż tak łatwo ponieważ mimo wszystko poziom zdolności jest różny, więc ten pierwszy może odnieść sporo ran. Jednako PBF będzie rządziło się poprzednimi zasadami - akcja - reakcja (odnoszenie obrażeń jest zależne od samych graczy).
W JAKIM CELU?: Postaci stają się wyjątkowe i unikalne. Posiadamy zdolności, którymi możemy się dzielić z innymi. To, że nie znajdziemy mistrza we wszystkim oznaczać będzie tylko to, że stajemy się potrzebni społeczeństwu graczy - przykładowo: Kupiec, który potrafi się targować, ma zdolności do oczarowywania rozmówcy, nie ma zielonego pojęcia o walce na szable. Co za tym idzie? Jeśli zajdzie taka potrzeba będzie musiał wynająć ochronę, aby ktoś go bronił. Dzięki takim rozwiązaniom ludzie zaczną reagować pomiędzy sobą i korzystać z usług.
Mamy sposób by się wyróżniać i odznaczać, a ludzie, którzy chcieliby mieć i robić wszystko dostają pewne ograniczenie (panowanie nad chaosem +). Dzięki takiemu rozwiązaniu wszystko będzie czarno na białym (czy może białe na czarnym ) i nie będzie problemu z czymś takim jak "WYMYŚLĘ SOBIE ŻE MOJA POSTAĆ GRA NA FORTEPIANIE I DOSKONALE ZNA GRĘ W KOŚCI", a przy każdej innej okazji poznamy kolejne wspaniale zdolności tej osoby...
Każdy ma wady i zalety, a także talenty i słabości. Nie pozwólmy aby wszyscy stali się jedną, szarą masą!
System ten nie zakłóci pomysłu użytkownika na postać, ani nie przeszkodzi w tworzeniu jej charakteru i zdolności, ponieważ jedyne co się stanie po wprowadzeniu "umiejętności" to będzie umieszczenie ich konkretnego spisu.
-----------------------
Ekwipunek
CO?: Stworzymy listę, na której będzie widoczne co dana osoba ma przy sobie.
JAK?: Chyba najwygodniejszym pomysłem będzie umieszczenie spisu w sygnaturce gracza*. Każdy na bieżąco będzie ją uaktualniać i zmieniać. Wyglądałoby to np. tak:
Ekwipunek: Stara mapa świata, naboje do piestoletu x20, luneta, sakiewka z pieniędzmi, poręczna szabla, pistolet.
Dodatkowo, można by dodać w KP podpunkt "ekwipunek", w którym widoczne byłoby z czym postać zaczyna grę. (nie jest to konieczne)
Za każdym razem po dokonanej transakcji i zebraniu przedmiotów zmienimy dane. OCZYWIŚCIE PAMIĘTAJMY: nie możemy nosić zbyt wielu rzeczy, więc odbywałoby się to w granicach rozsądku. Cały ten mechanizm napędzał by kolejną rzecz: chęć zdobycia czegoś, gdzie możemy odkładać rzeczy tj. statki, domy, łodzie, banki. Może dodalibyśmy w takich lokacjach coś w stylu:
Kufer Anonima: Luneta, odświętne ubrania, złoty puchar, kolczyki z szafirami.
W JAKIM CELU?: Dzięki temu unikniemy nieporozumień jak w przypadku zdolności. Gracz nie będzie wyciągał przedmiotów z powietrza, a na dodatek, będzie można łatwo skontrolować co ze sobą nosi, to z kolei przyda się:
- użytkownikowi - dzięki temu łatwiej zorientujemy się co mamy, co możemy mieć i co straciliśmy;
- złodziejowi do oceny przedmiotów postaci ();
- ogólnie - całej rozgrywce - łatwiejszy manewr w zdobywaniu przedmiotów i stawaniu się bogatszym (lub biedniejszym).
Proszę o komentarze. Wszystko podlega dyskusji.
* Shaw :3
Offline
GM
Co do drugiego zgadzam się w 100% i od razu pomysł akceptuje jeśli nie pojawią się żadne obiekcje.
Umiejętności, hmm... to też jestem skłonna zaakceptować. Jestem jednak za wprowadzeniem limitu na umiejętności na poziomie mistrzowskim do 2 góra 3 i proszę żeby wszystkie nie były z kategorii walka, tzn. Mistrz szermierki, strzelania z pistoletu, itd. Plus żeby to nie wyglądało jak wyliczanie, tj. proszę o krótki opis do każdej z umiejętności, np gdzie nabyta. To by było chyba na tyle.
Jeśli do niedzieli nie zobaczymy żadnych głosów przeciw oba pomysły zostają zaakceptowane (nawet jutro jeśli wszyscy się zgodzą).
Offline
Oba pomysły mi pasują. Tak jak napisała Rash musi być także ograniczenie, żeby nie było, że wszyscy we wszystkim są mistrzami. Oczywiście uważam, że później będzie można się szkolić u jakiegoś NPC'ta, bądź u innego gracza. Do ekwipunku można by było jeszcze w nawiasach pisać co gdzie się znajduje, np:
Ekwipunek: Stara mapa świata (za koszulą), naboje do piestoletu x20 (w kieszeni), luneta (wystaje z kieszeni), sakiewka z pieniędzmi (pod gorsetemnajbezpieczniej ;3), poręczna szabla (w pochwie przy pasie), pistolet (zaczepiony o pas).
Offline
GM
oooo! fajnie tak z tym gdzie są! xD i oczywiście. limity by były xd tylko trzeba by było jakieś konkretne wartości np. na 5-7 dostępnych 2 mogą być mistrzowskie... taka sprawa jest, że zastanawiałam się czy nie dać więcej poziomów zdolności.. coś w stylu:
początkujący
uczeń
zaawansowany
ekspert
mistrz
tak mniej-więcej . Jak chcecie :d. Jakby było więcej to bardziej szczegółowy poziom umiejętności. I pewnie opis nadawałby fabularnego charakteru. A już na pewno nabywane umiejętności trzeba opisać skąd się umie : d. Jeśli wszyscy będą za to podam dokładne cyfry... Chyba, że ktoś zechce zaproponować je za mnie . To nie mam nic przeciwko!
Offline
GM
Skoro nie widzę żadnych obiekcji..
Pomysł zaakceptowany!
Ath proszę opracować system (wszystkie pomysły co do tego od chwili obecnej proszę pisać do Athy na pw ).
Offline