Ogłoszenie

Padłeś? Powstań!



I oto wróciła Iryska by ożywić nasze forum :D.

Planowane zmiany?
- czasowe zmniejszenie obszaru gry
- reklama

Więcej informacji w dziale ZMIANY!

#1 2013-08-08 20:51:17

 Iris

GM

Zarejestrowany: 2013-07-08
Posty: 78
Gildia: Łowca Głów
Status: Na pokładzie!

Zdolności i ekwipunek

Zdolności



CO?:    Do karty postaci dodajemy nowy podpunkt, a mianowicie "Zdolności".



JAK?:   Każdy gracz będzie miał do wyboru 5 (mogą to być inne liczby) umiejętności na początku gry (ich spis pojawiłby się w odpowiednim dziale), byłyby to np. taniec, gra na konkretnym instrumencie, szermierka, podnoszenie ciężarów, obsługa broni palnej, nawigacja itp..



          Przykładowo, są trzy etapy każdej z nich:

-Nowicjusz  -  Postać ma małe pojęcie w temacie. Zna się na danym temacie w stopniu podstawowym i jest na jak najlepszej drodze by polepszać swoje zdolności.

-Zaawansowany  -  Jest dobry w tym co robi, jednak nie jest ani geniuszem, ani przeciwnie. Średni poziom umiejętności

-Mistrz  -  Ekspert w swojej dziedzinie i ma wiele do powiedzenia na dany temat. Autorytet.

W trakcie rozgrywki mamy możliwość nauczenia się dodatkowych (określona ilość - 3? 4?) zdolności, tak jakbyśmy się rozwijali, dzięki temu możemy zacząć robić coś innego i zdobywać nowe zainteresowania.


Czy Nowicjusz nie będzie miał żadnych szans w starciu z Mistrzem? Będzie miał. Oczywiście nie pójdzie mu aż tak łatwo ponieważ mimo wszystko poziom zdolności jest różny, więc ten pierwszy może odnieść sporo ran. Jednako PBF będzie rządziło się poprzednimi zasadami - akcja - reakcja (odnoszenie obrażeń jest zależne od samych graczy).




W JAKIM CELU?:      Postaci stają się wyjątkowe i unikalne. Posiadamy zdolności, którymi możemy się dzielić z innymi. To, że nie znajdziemy mistrza we wszystkim oznaczać będzie tylko to, że stajemy się potrzebni społeczeństwu graczy - przykładowo: Kupiec, który potrafi się targować, ma zdolności do oczarowywania rozmówcy, nie ma zielonego pojęcia o walce na szable. Co za tym idzie? Jeśli zajdzie taka potrzeba będzie musiał wynająć ochronę, aby ktoś go bronił. Dzięki takim rozwiązaniom ludzie zaczną reagować pomiędzy sobą i korzystać z usług.
          Mamy sposób by się wyróżniać i odznaczać, a ludzie, którzy chcieliby mieć i robić wszystko dostają pewne ograniczenie (panowanie nad chaosem +). Dzięki takiemu rozwiązaniu wszystko będzie czarno na białym (czy może białe na czarnym ) i nie będzie problemu z czymś takim jak "WYMYŚLĘ SOBIE ŻE MOJA POSTAĆ GRA NA FORTEPIANIE I DOSKONALE ZNA GRĘ W KOŚCI", a przy każdej innej okazji poznamy kolejne wspaniale zdolności tej osoby...
          Każdy ma wady i zalety, a także talenty i słabości. Nie pozwólmy aby wszyscy stali się jedną, szarą masą!


System ten nie zakłóci pomysłu użytkownika na postać, ani nie przeszkodzi w tworzeniu jej charakteru i zdolności, ponieważ jedyne co się stanie po wprowadzeniu "umiejętności" to będzie umieszczenie ich konkretnego spisu.



-----------------------

Ekwipunek



CO?: Stworzymy listę, na której będzie widoczne co dana osoba ma przy sobie.



JAK?: Chyba najwygodniejszym pomysłem będzie umieszczenie spisu w sygnaturce gracza*. Każdy na bieżąco będzie ją uaktualniać i zmieniać. Wyglądałoby to np. tak:

Ekwipunek: Stara mapa świata, naboje do piestoletu x20, luneta, sakiewka z pieniędzmi, poręczna szabla, pistolet.

Dodatkowo, można by dodać w KP podpunkt "ekwipunek", w którym widoczne byłoby z czym postać zaczyna grę. (nie jest to konieczne)

Za każdym razem po dokonanej transakcji i zebraniu przedmiotów zmienimy dane. OCZYWIŚCIE PAMIĘTAJMY: nie możemy nosić zbyt wielu rzeczy, więc odbywałoby się to w granicach rozsądku. Cały ten mechanizm napędzał by kolejną rzecz: chęć zdobycia czegoś, gdzie możemy odkładać rzeczy tj. statki, domy, łodzie, banki. Może dodalibyśmy w takich lokacjach coś w stylu:

Kufer Anonima: Luneta, odświętne ubrania, złoty puchar, kolczyki z szafirami.




W JAKIM CELU?: Dzięki temu unikniemy nieporozumień jak w przypadku zdolności. Gracz nie będzie wyciągał przedmiotów z powietrza, a na dodatek, będzie można łatwo skontrolować co ze sobą nosi, to z kolei przyda się:

- użytkownikowi - dzięki temu łatwiej zorientujemy się co mamy, co możemy mieć i co straciliśmy;

- złodziejowi do oceny przedmiotów postaci ();

- ogólnie - całej rozgrywce - łatwiejszy manewr w zdobywaniu przedmiotów i stawaniu się bogatszym (lub biedniejszym).








Proszę o komentarze. Wszystko podlega dyskusji.

* Shaw :3

Offline

 

#2 2013-08-09 12:46:40

 Mathias Blood

GM

47982010
Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 124
Bandera: Czarna Rozpacz
Ranga: Kapitan
Gildia: Piracka
Status: Pijany

Re: Zdolności i ekwipunek

Co do drugiego zgadzam się w 100% i od razu pomysł akceptuje jeśli nie pojawią się żadne obiekcje.
Umiejętności, hmm... to też jestem skłonna zaakceptować. Jestem jednak za wprowadzeniem limitu na umiejętności na poziomie mistrzowskim do 2 góra 3 i proszę żeby wszystkie nie były z kategorii walka, tzn. Mistrz szermierki, strzelania z pistoletu, itd. Plus żeby to nie wyglądało jak wyliczanie, tj. proszę o krótki opis do każdej z umiejętności, np gdzie nabyta. To by było chyba na tyle.
Jeśli do niedzieli nie zobaczymy żadnych głosów przeciw oba pomysły zostają zaakceptowane (nawet jutro jeśli wszyscy się zgodzą).


Ekwipunek: schiavona (przypięta do pasa), wisiorek (szyja), 3 butelki rumu (jedna w dłoni pozostałe obok).

Offline

 

#3 2013-08-09 13:10:33

 Shadow

Szczur lądowy

46073672
Zarejestrowany: 2013-07-11
Posty: 156
Bandera: Brak
Ranga: S
Gildia: Nope
Status: Prawie trzeźwa

Re: Zdolności i ekwipunek

Oba pomysły mi pasują. Tak jak napisała Rash musi być także ograniczenie, żeby nie było, że wszyscy we wszystkim są mistrzami. Oczywiście uważam, że później będzie można się szkolić u jakiegoś NPC'ta, bądź u innego gracza. Do ekwipunku można by było jeszcze w nawiasach pisać co gdzie się znajduje, np:

Ekwipunek: Stara mapa świata (za koszulą), naboje do piestoletu x20 (w kieszeni), luneta (wystaje z kieszeni), sakiewka z pieniędzmi (pod gorsetemnajbezpieczniej ;3), poręczna szabla (w pochwie przy pasie), pistolet (zaczepiony o pas).


Ekwipunek: średniej wielkości sakiewka z pieniędzmi (lewa kieszeń spodni), pistolet (prawa kieszeń spodni), scyzoryk (prawa kieszeń spodni), naboje do pistoletu x20 (prawa kieszeń spodni), rapier (przyczepiony do spodni), butelka rumu (za koszulą).

http://i.imgur.com/SU8wuZt.gif

Offline

 

#4 2013-08-09 22:21:20

 Iris

GM

Zarejestrowany: 2013-07-08
Posty: 78
Gildia: Łowca Głów
Status: Na pokładzie!

Re: Zdolności i ekwipunek

oooo! fajnie tak z tym gdzie są! xD i oczywiście. limity by były xd tylko trzeba by było jakieś konkretne wartości np. na 5-7 dostępnych 2 mogą być mistrzowskie... taka sprawa jest, że zastanawiałam się czy nie dać więcej poziomów zdolności.. coś w stylu:

początkujący
uczeń
zaawansowany
ekspert
mistrz


tak mniej-więcej . Jak chcecie :d. Jakby było więcej to bardziej szczegółowy poziom umiejętności. I pewnie opis nadawałby fabularnego charakteru. A już na pewno nabywane umiejętności trzeba opisać skąd się umie : d. Jeśli wszyscy będą za to podam dokładne cyfry... Chyba, że ktoś zechce zaproponować je za mnie . To nie mam nic przeciwko!

Offline

 

#5 2013-08-13 11:00:00

 Mathias Blood

GM

47982010
Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 124
Bandera: Czarna Rozpacz
Ranga: Kapitan
Gildia: Piracka
Status: Pijany

Re: Zdolności i ekwipunek

Skoro nie widzę żadnych obiekcji..

Pomysł zaakceptowany!



Ath proszę opracować system (wszystkie pomysły co do tego od chwili obecnej proszę pisać do Athy na pw ).


Ekwipunek: schiavona (przypięta do pasa), wisiorek (szyja), 3 butelki rumu (jedna w dłoni pozostałe obok).

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kfcrumia.pun.pl www.geodezja2006ns.pun.pl www.gromostrow.pun.pl www.yourtwillight.pun.pl www.anieme-naruto.pun.pl